Wat motiveert jou als medewerker?

Onderzoek medewerkers in de carosseriebranche
OOCNieuwsMedewerkerWat motiveert jou als medewerker?

Wie zijn de vakmensen in de schadeherstel en carrosseriebouw en wat motiveert hen? Daar heeft OOC onderzoek naar laten doen. Het onderzoek leverde waardevolle inzichten op. Wil je weten welke? Lees dan verder!

In opdracht van OOC heeft VMS | Insight onderzoek gedaan onder werknemers uit de schadeherstel en carrosseriebouw. “In totaal hebben 299 medewerkers een online vragenformulier ingevuld”, vertelt hoofd onderzoek Wijtze Terpstra.  “Het doel van het onderzoek was om de drijfveren van werknemers in kaart te brengen. Wat vinden ze leuk en interessant? En vooral: wat motiveert hen?”

Drie unieke typen werknemers

Daaruit kwamen drie unieke typen werknemers naar voren, zegt marktonderzoeker Feride Alkan.  “Het eerste type werknemer is ‘de probleemoplosser’. “Dat zijn vakmensen die houden van uitdagingen. Ze gaan graag aan de slag gaan met het oplossen van problemen en willen betrokken zijn bij de plannen van het bedrijf. En ze hebben een drive om de eigen vaardigheden verder ontwikkelen.” Het tweede type is ‘de vakspecialist’. “Zij hebben een passie voor hun werk en zijn trots op hun het vakmanschap en expertise”, zegt Feride. “En ze maken graag producten die er mooi uitzien.” Het laatste type is ‘de resultaatgerichte ondersteuner’. “Dat zijn mensen die resultaatgericht zijn en het leuk vinden om collega’s te helpen. Ze vinden een goede beloning en een goede werk-privé balans belangrijk.”

De probleemoplosser denkt in oplossingen en houdt van technische uitdagingen.

 

 

 

 

De vakspecialist is trots op vakmanschap en deelt graag kennis.

 

 

 

 

De resultaatgerichte ondersteuner werkt doelgericht en helpt anderen vooruit.

Waardevolle inzichten

“Dit onderzoek levert waardevolle inzichten op”, vervolgt Wijtze. “OOC vindt het belangrijk dat jij als werknemer gehoord wordt. Want daardoor kan er meer begrip ontstaan tussen jou en je leidinggevende.” In het voorjaar gaat VMS | Insight ditzelfde onderzoek doen voor de vakgebieden autoruitschadeherstel, camper- en caravanherstel, autospuiten, autopoetsen en car detailen, vertelt Wijtze. Een uitnodiging volgt nog. “Werk jij in één van deze branches? En wil je meedoen aan het onderzoek? Stuur dan alvast een mail naar info@oocinfo.nl.”

 

 

Herken jij je in een van deze profielen? En vind je het interessant om te zien wat jij met jouw profiel kunt betekenen binnen jouw bedrijf? Maak dan een gratis afspraak met een coach. Zij gaan graag met jou in gesprek om te kijken hoe jij nog meer uit jezelf kunt halen.

Meer weten over het onderzoek? Klik dan hier voor meer informatie.

 

Animatie onderzoek

onderzoek-naar-medewerkers-jpg