In gesprek met... Marianne Baars van OOC Support

Foto Marianne - artikel Support
OOCNieuwsIn gesprek met… Marianne Baars van OOC Support

In de rubriek ‘In gesprek met…’ stellen we steeds één van de OOC-medewerkers aan je voor. Hoe ziet hun werkdag eruit? Wat is hun rol? En vooral: wat hij of zij voor jouw bedrijf betekenen? Dit keer spreken we Marianne Baars van de afdeling Support.

Kun je jezelf kort voorstellen?

“Ik ben Marianne Baars en ik werk bij OOC Support. Ik ben van origine research analist. Jarenlang heb ik meegewerkt aan onderzoek naar het griepvirus. Daarna heb ik voor een welzijnsorganisatie gewerkt. Sinds oktober vorig jaar ben ik in dienst bij OOC en dat bevalt mij uitstekend. Het werk is afwisselend en het contact met mensen vind ik erg leuk. Het lijkt ook wel een beetje op mijn werk als research analist. Want ook als medewerker van Support ben ik bezig om problemen op te lossen!”

Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?

“Vier dagen in de week zit ik van half negen tot half een achter de telefoon om vragen van de bedrijven te beantwoorden. Daarnaast komen er ook vragen binnen via de mail. Soms kan ik een vraag direct zelf beantwoorden. Kan ik dat niet, dan zet ik de vraag door naar de juiste OOC-medewerker. ’s Middags handel ik aanvragen en declaraties voor de OOC-vergoedingen af. En overleg ik met de ICT-afdeling hoe het proces voor het aanvragen van vergoedingen verder verbeterd kan worden, zodat het nog klantvriendelijker wordt. Al met al een hele gevarieerde werkdag dus.”

Gebeuren er ook wel eens onverwachte dingen?

“Zeker! Bijvoorbeeld als er een storing is in het systeem voor het aanvragen van de vergoedingen. Dan staat de telefoon roodgloeiend en explodeert de OOC-mailbox. Maar gelukkig komt dat niet heel vaak voor.”

Wat voor soort vragen komen er van de bedrijven?

“De meeste vragen gaan over de vergoedingen voor opleidingen die bedrijven kunnen aanvragen. Sinds 1 januari moeten alle vergoedingen digitaal worden aangevraagd via Mijn OOC. Een veelgestelde vraag is hoe je een account daarvoor kunt aanmaken. Je hebt daarvoor een werkgeversnummer nodig. Als iemand dat nummer niet meer kan vinden, verwijs ik ze door naar het bedrijf dat alle gegevens verwerkt. Zij kunnen dan opnieuw het werkgeversnummer verstrekken.”

Krijg je ook meer inhoudelijke vragen?

“Die krijg ik inderdaad ook. Zo kan iedere werkgever in de carrosseriebranche een tegemoetkoming in de kosten van opleidingen van werknemers krijgen. Daarvoor is er de regeling ‘Scholing van werkenden’. Als bedrijven die vergoeding voor de eerste keer aanvragen, weten ze vaak niet hoe dat moet. Ik leg ze dan uit dat ze de vergoeding heel eenvoudig via ‘Mijn OOC’ digitaal kunnen aanvragen. Ook krijg ik de bijvoorbeeld de vraag hoe je in aanmerking komt voor een loopbaanvoucher. Dan vertel ik ze dat elke werknemer uit de carrosseriebranche eens in de drie jaar zo’n loopbaanvoucher van maximaal 1.500 euro kan aanvragen.”

Wat zou je tegen de bedrijven willen zeggen die deze nieuwsbrief lezen?

“Ik heb eigenlijk twee tips. Allereerst: kijk goed bij het indienen van een declaratie of alle gegevens kloppen. Daarmee voorkom je dat een aanvraag wordt afgewezen en kunnen wij snel tot betaling overgaan. En tot slot: heb je een vraag, aarzel dan niet om ons te bellen of te mailen. Want het is natuurlijk doodzonde als je door een klein foutje een vergoeding misloopt. Wij staan in ieder geval van maandag tot donderdag klaar om je bij alle vragen van dienst te zijn!”

 

Heb jij een vraag over de vergoedingen die je bij OOC kunt aanvragen? OOC Support is maandag t/m donderdag van 08.30u tot 12.30u telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 085 – 018 17 10. Mailen kan natuurlijk ook: info@oocinfo.nl.